PEUGEOT INSTINCT CONCEPT, ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΧΩΡΙΣ ΟΡΙΑ
PEUGEOT INSTINCT CONCEPT : ΤΟ ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΑΠΟ ΤΗΝ PEUGEOT
ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΧΩΡΙΣ ΟΡΙΑ
INTERNET OF THINGS (I.o.T)
ΒΑΘΙΑ ΓΝΩΣΗ
Για το PEUGEOT INSTINCT CONCEPT, η έμπνευσή μας προήλθε από τη φύση και τον άνθρωπο. Ο άνθρωπος αποκτά γνώσεις από το περιβάλλον, κερδίζοντας στην πορεία, την αυτονομία του. Το ίδιο συμβαίνει και με το PEUGEOT INSTINCT CONCEPT που βασίζεται σε τεχνολογία βαθειάς γνώσης ώστε να καθορίσει το προφίλ του χρήστη. Το SAMSUNG ARTIKTM Cloud για I.o.Ti συνδέει τις συσκευές που χρησιμοποιούμε καθημερινά και συλλέγει δεδομένα. Αυτά τα δεδομένα προέρχονται από πηγές όπως είναι τα smartwatches, τα smartphones και τα social media. Μπορεί επίσης να συνδεθεί με το σπίτι σας και να επικοινωνήσει με την smartTV, τις συσκευές audio streaming, home assistant, τον υπολογιστή σας, και άλλες. Το ίδιο το αυτοκίνητο αποτελεί πολύτιμη πηγή πληροφόρησης καθώς συμβιώνει καθημερινά μαζί μας και γνωρίζει τις συνηθισμένες μας διαδρομές, τα αγαπημένα μας μέρη, και τον τρόπο που οδηγούμε. Η PEUGEOT και η Sentiance, μία εταιρεία επιστημονικής επεξεργασίας δεδομένων, επεξεργάζονται τα δεδομένα έτσι ώστε να τα καταστήσουν εκμεταλλεύσιμα και να καθοριστεί το προφίλ του κάθε χρήστη.
Η ανάλυση είναι διαρκής και συνεχώς βελτιούμενη.
Αυτό σημαίνει ότι το PEUGEOT INSTINCT CONCEPT έχει τη δυνατότητα να προ-διαμορφώσει ή να προσαρμόσει την αρχιτεκτονική λειτουργίας του, ώστε να ικανοποιήσει όλες τις ανάγκες και τις επιθυμίες του χρήστη.
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ
Δευτέρα, 7:45 π.μ.
ΤΡΙΤΗ, 9 μ.μ.
ΠΕΜΠΤΗ, 8 π.μ.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, 2 μ.μ.
4 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΟΔΗΓΗΣΗΣ
Η λειτουργία των τεσσάρων διαθέσιμων προγραμμάτων είναι προσαρμοσμένη ανάλογα με τις συνθήκες και τις επιθυμίες του οδηγού.
Το ‘Drive Boost’ είναι σχεδιασμένο για δυναμική οδήγηση. Το ‘Drive Relax’ θέτει τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης (ADAS/Advanced Driving Assistance Systems) στη διάθεση του οδηγού.
Σε αυτά περιλαμβάνονται λειτουργίες όπως η αυτόματη εναλλαγή μεσαίας-μεγάλης σκάλας φώτων, και το ενεργό cruise control. Το πρόγραμμα αυτόνομης οδήγησης ‘Soft mode’ προορίζεται για να εξασφαλίσει την άνεση. Εάν το ταξίδι κρατήσει λίγο παραπάνω, το πρόγραμμα σας δίνει τη δυνατότητα να δείτε μία ταινία, να διαβάσετε ένα βιβλίο, ή απλά να ξεκουραστείτε. Και τέλος, το πρόγραμμα ‘Autonomous Sharp’ βελτιώνει τους χρόνους του ταξιδιού, μέσω της ακρίβειας και της αποτελεσματικότητας που επιφέρει στην οδική συμπεριφορά.
ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟ I-COCKPIT
CINÉTIQUE INNOVANTE
Με το PEUGEOT INSTINCT CONCEPT και το διαδραστικό i-Cockpit, επενδύουμε στα στοιχεία εκείνα που έκαναν τόσο επιτυχημένα τα τελευταία μοντέλα της μάρκας. Δημιουργούμε νέα δεδομένα στον τομέα της οδηγικής απόλαυσης. Αυτά προέρχονται είτε από τις διαδραστικές μονάδες επικοινωνίας, ή και από την αρχιτεκτονική, ή το στυλ. Δεν βρίσκουμε το λόγο γιατί ένα αυτοκίνητο με χαρακτηριστικά αυτόνομης οδήγησης θα πρέπει να είναι απαραίτητα και βαρετό στην εμφάνιση, ή χωρίς να προσφέρει συγκινήσεις.
Matthias Hossann, Επικεφαλής του τμήματος PEUGEOT Concept Cars
Το περιβάλλον του οδηγού, ενσωματώνει μία ιδιαίτερα πρωτοποριακή τεχνολογία απεικόνισης που υλοποιείται κατά την εναλλαγή μεταξύ των προγραμμάτων ‘Drive’ και ‘Autonomous’. Το μικρό τιμόνι και το πάνελ των διακοπτών αναδιπλώνονται μέσα στο ταμπλό.
Την ίδια στιγμή, το πεντάλ του γκαζιού ‘αποσύρεται’ προς το εσωτερικό της ‘πενταλιέρας’.
Ανεξάρτητα από την επιλογή προγράμματος, ο οδηγός εξακολουθεί να διατηρεί τον έλεγχο του αυτοκινήτου. Ενώ αυτό είναι προφανές στην επιλογή ‘Drive’, εκπλήσσει το γεγονός ότι το χαρακτηριστικό αυτό του αυτόνομου οχήματος της PEUGEOT, διατηρείται και στην επιλογή ‘Autonomous’. Το σύστημα ‘i-Device’ βρίσκεται δίπλα στην οθόνη των 9.7΄΄ στην κεντρική κονσόλα και μπορεί να χρησιμοποιηθεί ανά πάσα στιγμή για τον έλεγχο του αυτοκινήτου.
Με μία απλή επαφή, μπορείτε να πάρετε τον έλεγχο για ένα προσπέρασμα, ή να αλλάξετε την επιλογή από ‘Soft’ σε ‘Sharp’.
Με το πρόγραμμα ‘Drive’, στην οθόνη εμφανίζονται με ολογραφική απεικόνιση διάφορες λειτουργικές πληροφορίες του αυτοκινήτου: ταχύτητα, κατανομή χρησιμοποιούμενων ενεργειακών πηγών του συστήματος κίνησης PHEV, στάθμη φόρτισης μπαταρίας, κλπ. Η λειτουργία ψηφιακής απεικόνισης του χώρου πίσω από το αυτοκίνητο, πληροφορεί τον οδηγό και για την παρουσία άλλου αυτοκινήτου στα τυφλά σημεία.
Στην επιλογή ‘Autonomous’, περιλαμβάνονται και άλλες πληροφορίες όπως η διανυθείσα απόσταση και ο χρόνος που απομένει μέχρι τον προορισμό σας. Είναι γεγονός ότι με τον οδηγό να έχει πλέον τη δυνατότητα να χαλαρώσει, ο χρόνος είναι το μοναδικό πράγμα που απομένει να τον απασχολεί πραγματικά!
Η ατμόσφαιρα στο εσωτερικό αλλάζει καθώς αλλάζουν και τα προγράμματα οδήγησης. Πέρα από τις πληροφορίες, το σύστημα έχει τη δυνατότητα να προγραμματίσει και να διαμορφώσει και τις θέσεις των καθισμάτων, τον εσωτερικό φωτισμό, καθώς και τις επιλογές του ηχοσυστήματος.
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ & ΥΛΙΚΑ
Το διαδραστικό i-Cockpit παρέχει στον κάθε επιβάτη τον προσωπικό του χώρο, ακόμα και στη συγκεκριμένη περίπτωση όπου μιλάμε για το εσωτερικό ενός μικρομεσαίου μοντέλου. Για την εξασφάλιση του ιδανικού επιπέδου άνεσης, ο σχεδιασμός των καθισμάτων ενσωματώνει στοιχεία από την αεροναυπηγική βιομηχανία. Τα μέρη και οι περιοχές που έρχονται σε επαφή με το σώμα – έδρα του καθίσματος, πλάτη, και προσκέφαλα – έχουν υποστεί ειδική επεξεργασία. Η έδρα έχει ενισχυθεί με αλουμίνιο και παραμένει σταθερή. Η πλάτη, όμως, μετακινείται και έχει τη δυνατότητα περιστροφής κατά τον εγκάρσιο άξονά της. Οι επιβάτες έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν τη θέση που επιθυμούν – οριζόντια, εάν θέλουν να χαλαρώσουν, κάθετη αν θέλουν να απολαύσουν τη διαδρομή (ή να οδηγήσει, ο οδηγός), ή ενδιάμεση εάν θέλουν να δουν μία ταινία ή να διαβάσουν.
Όλοι οι επιβάτες μπορούν να επικοινωνήσουν με το αυτοκίνητο μέσω της επιλογής “chatbot” (ένας προσωπικός βοηθός που λειτουργεί με φωνητικές εντολές και προσφέρει μία ευρεία γκάμα υπηρεσιών). Μπορείτε, για παράδειγμα, με απλές φωνητικές εντολές, να κλείσετε θέσεις στον κινηματογράφο, ή να κάνετε online αγορές εισιτηρίων.
Και τα υλικά κατασκευής του εσωτερικού, συμβάλλουν και αυτά στην εξασφάλιση της ηρεμίας στον επιπλέον ελεύθερο χρόνο σας. Το πάτωμα είναι καλυμμένο με ένα ιδιαίτερα μαλακό και αφρώδες υλικό, που σας προκαλεί να βγάλετε τα παπούτσια σας και να χαλαρώσετε. Η ταπετσαρία των καθισμάτων αναδίδει μία αίσθηση τρισδιάστατης πλέξης, και είναι σχεδιασμένη έτσι ώστε να στηρίζει ιδανικά το σώμα. Το ίδιο υλικό χρησιμοποιείται και στις επενδύσεις των θυρών και γύρω από την κεντρική κονσόλα. Τα προσκέφαλα υποστηρίζουν σωστά το λαιμό, και έχουν επενδυθεί με ύφασμα τρισδιάστατης πλέξης και δέρμα.
ΣΤΥΛ "SHOOTING BRAKE" ΑΠΟ ΤΗΝ PEUGEOT
ΣΧΕΔΙΑΣΗ
Οι αναλογίες των εξωτερικών διαστάσεων του PEUGEOT INSTINCT CONCEPT αντλούν έμπνευση από την παράδοση. Οι καμπύλες δείχνουν να αγκαλιάζουν αρμονικά τα μηχανικά μέρη και τους επιβάτες. Το μεγάλο καπό φιλοξενεί στο εσωτερικό του, τους... 300 ίππους της κινητήριας μονάδας PHEV. Οι μεγάλοι θόλοι αντανακλούν την τέλεια οδική συμπεριφορά και την δύναμη της 4κίνησης.
Το εμπρός μέρος είναι εξαιρετικά εκφραστικό. Στο εσωτερικό κάθε προβολέα LED υπάρχει μία κάμερα, θυμίζοντας έντονα την κόρη του ανθρώπινου ματιού. Οι κάμερες αυτές σκανάρουν κάθε στιγμή το περιβάλλον γύρω από το αυτοκίνητο, και στέλνουν πληροφορίες σε όλα τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Η εικόνα της μάσκας διαφοροποιείται ανάλογα με την οπτική γωνία που την παρατηρεί κανείς. Η ημι-χωνευτή δομή της περιλαμβάνει το σήμα του λιονταριού το οποίο γίνεται λευκό μόλις ενεργοποιηθεί το πρόγραμμα Αυτόνομης Οδήγησης.
ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΗ
Καθώς το αυτοκίνητο κινείται, περνάει μέσα από ένα τείχος αέρα το οποίο επηρεάζει τον τρόπο που επιταχύνει. Οι μηχανικοί προσπαθούν διαρκώς να βελτιώσουν τα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά, ώστε να περιορίσουν την κατανάλωση αλλά και να βελτιώσουν το επίπεδο άνεσης των επιβατών.
Το δεύτερο αυτό πεδίο προβλέπεται να διαδραματίσει σημαίνοντα ρόλο στο μέλλον. Με τα οχήματα αυτόνομης οδήγησης, οι επιβάτες, καθώς ταξιδεύουν, θα έχουν τη δυνατότητα να ασχοληθούν και με άλλες δραστηριότητες, ανακαλύπτοντας έτσι, νέους τρόπους ευχαρίστησης στο εσωτερικό ενός τέτοιου οχήματος.
Στην εξωτερική πλευρά κάθε φωτιστικού σώματος, ξεκινά μία φωτεινή λωρίδα και εκτείνεται μέχρι χαμηλά στο εμπρός σποϊλερ, σηματοδοτώντας με αυτό τον τρόπο το ύψος της μάσκας. Το εμπρός σποϊλερ διπλής ενέργειας, ενεργοποιείται μόλις η ταχύτητα ξεπεράσει τα 90χλμ. Αρχικά, το τμήμα μεταξύ των κάτω άκρων της φωτεινής λωρίδας, που παρέχει έξτρα κάθετη δύναμη στον εμπρός άξονα. Στη συνέχεια, αυτή η κίνηση δημιουργεί ένα άνοιγμα στο εμπρός τμήμα του αμαξώματος, ώστε να μειωθεί η αεροδυναμική αντίσταση καθώς το αυτοκίνητο κινείται. Ο αέρας οδηγείται από το εμπρός μέρος στους τροχούς. Με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται η δημιουργία του φαινομένου μίας νοητής αεροτομής στους τροχούς η οποία εξισορροπεί τις αεροδυναμικές αντιστάσεις στο αμάξωμα και την ανάρτηση, συνεπικουρούμενη και από τις 5άκτινες ειδικής σχεδίασης, ζάντες.
Οι τελευταίες διαθέτουν μια σειρά από στενά αυλάκια, που τις καθιστούν ακόμα πιο ελαφριές. Τα ίδια αεροδυναμικά χαρακτηριστικά ενσωματώνονται και στο πίσω μέρος. Από ένα άνοιγμα στο άνω άκρο των εμπρός θυρών, ο αέρας οδηγείται απευθείας στον πίσω διαχύτη. Η εντυπωσιακή εμφάνιση της πίσω πλευράς συμπληρώνεται με την μαύρη φάσα που διατρέχει όλο το πλάτος του αυτοκινήτου, και περιλαμβάνει τους τρισδιάστατους ‘όνυχες’ των πίσω φωτιστικών σωμάτων.
Η ηλιοροφή δείχνει να αγκαλιάζει αρμονικά το χώρο των επιβατών, ενώ το σχεδιαστικό της μοτίβο ακολουθεί τις αποχρώσεις του μπλε, όπως συμβαίνει και σε ολόκληρο το αμάξωμα.